2 FRAKT OCH LEVERANS

Vi levererar endast paket till de länder som finns valbara när du går vidare i beställningsprocessen. För leveranser utanför Sverige tillkommer extra avgifter i enlighet med prislistan nedan i punkten 3.

Vi använder oss av Schenker Privpak AB (www.privatpaket.se) (”Schenker”) vid distribution av ditt paket. För leverans inom Sverige kommer Schenker att kontakta dig via SMS och meddela på vilket utlämningsställe du kan hämta ut ditt paket. Glöm inte att ta med giltig legitimation så som ID, körkort eller pass och löpnummer (dessa uppgifter finns i sms:et du får av Schenker vid leverans) när du ska hämta ditt paket. För leverans utanför Sverige är det alltid hemleverans till mottagaren. Är det ingen hemma vid första leveransförsöket lämnas ett meddelande/avi med information om vid vilket postkontor du kan hämta ditt paket. Ingen avisering sker till dig i förväg. Observera att endast ett leveransförsök ingår i fraktavgiften. Vid andra leveransförsöket kan därför en lokal avgift tillkomma. För leverans till UK och Tyskland kan det andra leveransförsöket komma att göras till grannen. Är det ingen hemma, så lämnas paketet till ett postkontor och ett meddelande/avi med information om vid vilket postkontor du kan hämta ditt paket lämnas hos dig.

Om ditt paket inte hämtas ut av dig inom 14 dagar skickas det tillbaka till oss. Vi debiterar en avgift för försändelser som inte hämtas ut motsvarande de faktiska kostnaderna för returfrakt, fraktavgift samt hantering enligt prislistan som anges nedan i punkten 3.

Vi packar din order följande arbetsdag efter att du har lagt din order. Den normala leveranstiden för varor som finns i lager är inom Sverige 2-4 arbetsdagar, respektive 3-7 arbetsdagar till övriga länder i Europa, men längre leveranstider kan förekomma.

PPY ansvarar för transportrisker dvs. risken för att varan förloras eller skadas under transporten från oss till dig. Om du inte har tagit emot ditt paket inom 30 dagar från det att du har gjort din beställning, har du som kund full rätt att makulera din order om du inte accepterar ett nytt leveransdatum. Vi återbetalar den summa du har betalat så fort som möjligt men senast 30 dagar efter att du har makulerat din order och gett oss denna information.

Newsletter

Get the latest news and receive exclusive offers from the world of Pelle P.